Innovative Card Solutions Reviews: Is It Legit?

Customer Experience

Positive experience14.3% of reviews
Neutral3.6% of reviews
Negative experience82.1% of reviews

~ Based on 28 written reviews from the US App Store.

Is Innovative Card Solutions Safe?

Innovative Card Solutions:iPay does not appear safe based on available data. AppsHunter Safety Score for Innovative Card Solutions is 49/100.

This assessment is based on 59 user ratings, with an App Store average of 2.1/5.

Safety Analysis

33.3% of ratings point to a safe experience
5.1% of ratings suggest some concerns
61.5% of ratings point to a risky experience

~ Based on 39 App Store ratings for Innovative Card Solutions.

Is Innovative Card Solutions Legit?

Innovative Card Solutions:iPay has limited verification signals. AppsHunter Legitimacy Score for Innovative Card Solutions is 55/100.

Based on 55 of 100 points across 7 verification signals from App Store and developer data.

Top reviews

Purchasing online

This has to be the worst app I’ve ever used! It will not let me buy anything online and I had to get gift cards to even use the money on the card besides getting cash out. Ive had nothing but bad experiences and issues with this card and as soon as I’m able, I will switch and use any other app/banking for my money!
Show more

App

I am get the app on my phone I had to use my iPad to do it and I have a card that I got and I can’t get the app on my phone

Es malísima no sirve

It's horrible to have to be calling customer service because the separate card doesn't work. They charge you for taking out your own money in each transfer so you buy at a McDonald's, literally one works to take away more money, the application doesn't even reflect how much I charge it's horrible, if you're thinking of switching to this bank nooooo do it, it's horrible
Show more

f

Ever since I downloaded the app, it hasn’t let me log into my account. It just says there’s a problem and that if I want to check anything, I have to call a phone number. So every time I want to see how much money I have, I have to call, give them my card number, and enter my PIN.

Also, I’ve tried to pay for some things, and it says there’s a problem or that the transaction couldn’t be completed, even though my card has enough money to cover the purchase.
Show more

Pathetic

I would give 0 stars if I could

FRUAD

If you want money to be stolen from your account and not have the bank, tell you anything for the past 45 days, please bank with them because they love not doing anything about disputes

Great card!

Love the chip card and app!

Not trusted

Money was taken from another account from another city. I tried to call a representative to dispute these transactions and get a new account but I guess I have to wait until Monday. Thanks iPay for leaving me with no money for the weekend

Useless card

The only use of this card is taking it to an ATM to take your money out and then go deposit that to a real bank card.

Update: Kurense - the company behind this app responded to my previous review saying they would like to help. I would truly believe them if I was the first to voice these concerns but they should be aware of the grievances people have against their app. At the end of the day this app is designed like every other pay card. A way for the companies that pay you to make some money back by partnering with companies like these that charge fees for any use of your card. $0.50 charge every time I used the card, $1.50 to check balance, and $2.50 on top of any ATM fee. Scum of the earth. Truly.

Taco Bell/KFC are scum for partnering with them and Kurense is scum for creating a platform for them to act on this.
Show more

Card

Horrible . Didn’t give me my money when I got paid !! Don’t do it!

Opt for direct deposit or anything else

This card is absolutely horrible. You cannot transfer any money out except from atms which are dependent on location. The app has bad UI and shows your entire card when you go to details which usually for other apps that involve cards dont do. The card has no chip and you cannot add it to an apple wallet meaning no tap only swipe. If your employer switched to this card the only reason i can think of is that its cheaper than other companies.
Show more

Bad

Can’t transfer money, takes forever to load, only has a swipe, can’t add to apple wallet. This card is so bad.

Useless card

The only use of this card is taking it to an ATM to take your money out and then go deposit that to a real bank card.

I do not recommend

This app absolutely sucks. No way to transfer money, atm won’t allow me to withdraw more than a small amount which is super inconvenient since I had to go everyday of the week to get it all off. It doesn’t show my pending or when I get paid. The only way to see is to delete the app every single use and redownload it.
Show more

I gave it 5 stars so my comment will be at the top

But ever since I updated the app it want show any transactions or how much money I have it stays at the amount the was put into it and I e spent over 100$ so I know I still don’t have the same amount

App ipay

Esta app es bastante mala , actualmente se encuentra frizada , no deja actualizarse

HORRIBLE

This card is a complete joke. You can’t use it in ANY apps at all, not Apple Wallet, not Cash App, not anything. And the dumbest part? You actually have to CALL customer support just to “allow” the card to be added — like it’s 1999 or something.

Then when you call, you don’t even get a real person. You’re forced to talk to some useless robot that tells you your card isn’t available right now and to call back later. That’s it. No help. No solution. Just wasted time and frustration.

This card is insanely restrictive, outdated, and borderline unusable unless you’re swiping it in a physical store like a caveman. Customer support is trash, the system is trash, and the whole experience is unnecessarily complicated for no reason.

Do yourself a favor and avoid iPay if you want a card that actually works in the real world
Show more

account

forgot my password and when i went to reset the app told me my birthday wasn't a valid birthday called customer service and they said we can't do anything try looking on the app which led to nothing so im locked out.

Horrible

You’re forced to download this bs app to activate your card, then the app sucks and support is unhelpful. Managed to figure it out, only atms they work with charge you $2 to take cash out and it’s incompatible with Tap Pay. All around kinda sucks and If I could’ve kept rapid I would have and I hate rapid. Supposedly they’re working on the tap pay feature however not sure how that’ll save this, at least it’ll make my life slightly less annoying when I have to pay for things.
Show more

Personally I could do better

Legit cant use the app because the software has way too many bugs, won’t let you scroll on the terms and policy’s update, won’t let you transfer money to any other accounts, and has you verify your account after verifying your account. I could definitely do better. Please fix this devs