Scanner App User Reviews

Customer Experience

Positive experience16.7% of reviews
Neutral0.0% of reviews
Negative experience83.3% of reviews

~ Based on 24 written reviews from the US App Store.

Is Scanner App Safe?

Scanner App: Scan PDF Document appears safe based on user ratings. AppsHunter Safety Score for Scanner App is 96/100.

This assessment is based on 307 user ratings, with an App Store average of 4.9/5.

Safety Analysis

96.7% of ratings point to a safe experience
0.7% of ratings suggest some concerns
2.6% of ratings point to a risky experience

~ Based on 307 App Store ratings for Scanner App.

Is Scanner App Legit?

Scanner App: Scan PDF Document is no longer available in the App Store. AppsHunter Legitimacy Score for Scanner App is 35/100.

Based on 35 of 100 points across 7 verification signals from App Store and developer data.

Score capped because this app is no longer listed.

Top reviews

Scam

Mit Testabo beworben, direkt am selben Tag gekündigt, trotzdessen wurden 22,99€ Jahresabo abgebucht!!

Response from developer

Sehr geehrter Kunde, wir haben diesen Fehler in der neuesten Version behoben. Bitte aktualisieren Sie auf die aktuelle Version und nutzen Sie die kostenlose Testphase. Vielen Dank.

Ist nicht die Original App

Sieht fast aus wie das Original, aber man kann nur die PDFs exportieren, wenn man die Testversion für drei Tage wählt und dann automatisch in dem teuren Abo ist. Man kann nicht die kostenfreie Version zum Teilen von PDF nutzen. Sehr schade und sehr kundenunfreundlich, führe mich getäuscht, weil sie fast wie das Original ausschaut und in der Suchanzeige wenn man das mit dem Begriff kostenlos sucht, ganz oben steht
Show more

Testphase trotzdem bezahlt

Es wurde mit einer 7 tägigen Testphase geworben. Abo abgeschlossen und direkt am selben Tag gekündigt jedoch wurde am gleichen Tag direkt das Jahres Abo abgebucht.

Response from developer

Sehr geehrter Kunde, wir haben diesen Fehler in der neuesten Version behoben. Bitte aktualisieren Sie auf die aktuelle Version und nutzen Sie die kostenlose Testphase. Vielen Dank.

Not Free :(

I think this app used to be free because I got it recommended to me by someone. You can scan a document but then you can’t export it so it’s just on the app which is useless.

Took my money

I just downloaded the app because I was Recommended by a friend, but this app is extremely disappointing. I signed up for a free 3 day trial and instead was charged the $24.99 for the year. In another review someone had the same problem and it was reported as fixed when it absolutely was not. I want my money back I didn’t agree to a year subscription nor did I agree to pay for a free trial.
Show more

Instant charged

I was just downloaded and they charged 25$

Scam!

Testzeitraum hat nicht funktioniert- es wurde automatisch ein Jahresabo abgebucht.

Clear as blue sky

When I use a camera to forward a document, it would always come up with gray shaded areas. With Genius Scan it comes out phenomenally clear and sharp black and white. Compared to printer scanner, the time required to process is fractional and much less involved.

Free trial did not work

I just subscribed to a 3 day trial and it charged me $25 for a full year subscription instead.

Response from developer

Dear Valued Customer, we have fixed this bug in the latest version. Please update to the latest version and enjoy free trial. Thanks a lot.

Erkennt meinen Kauf nach Smartphone Wechsel nicht

Ich habe März 2025 einmalig ein jährliches Abo gekauft. Dies geht bis zum 25.03.2026

Leider erkennt er meinen Kauf nicht. Ich habe nur mein Smartphone gewechselt. iCloud etc. sind gleich

Excellent App

Je suis ravi de joie d’avoir cette App

Scam!!!

They tell you you get a 3-day free trail but then charge you a yearly subscription!! I want my money back

Response from developer

Dear Valued Customer, we have fixed this bug in the latest version. Please update to the latest version and enjoy free trial. Thanks a lot.

Charged for free trial

I was charged $25 for a free trial even after cancelling the subscription immediately.

Response from developer

Dear Valued Customer, we have fixed this bug in the latest version. Please update to the latest version and enjoy free trial. Thanks a lot.

ACHTUNG. Trial funktioniert nicht.

Man wird mit der 3 Trial gelockt. Aber es wird direkt das Jahresabo berechnet. Ich hoffe, ich bekomme mein Geld zurück.

Response from developer

Dear Valued Customer, we have fixed this bug in the latest version. Please update to the latest version and enjoy free trial.

Scam!!!

Pretend that you have 3 days free trial but charge you straight away!

Response from developer

Dear Valued Customer, we have fixed this bug in the latest version. Please update to the latest version and enjoy free trial.

Charged for free trial

Talks about 3 day trial charges straight away

Response from developer

Dear Valued Customer, we have fixed this bug in the latest version. Please update to the latest version and enjoy free trial.

Scan

Great product easy to use

Scam

I signed up for a 3-day trial and was charged for the year premium at the same time. I din’t even get a change to check the app out. I am shocked, I deleted the app immediately and raised with Apple Store for refund. £19.99! This is a scam I tell you.

DO NOT USE THIS APP THEY ARE SCAMMERS

Signed up for a three day trial and they immediately charged my card for £19.99

Horrible

This app charges you instantly just to send a pdf

Response from developer

Dear valued customer, we felt deeply sorry for the trouble caused. Please contact us via pdfscanner@towerstone.cn and we will immediately help you out of the issue. Thank you in advance!