Snap Pro Camera User Reviews

Customer Experience

Positive experience31.0% of reviews
Neutral6.9% of reviews
Negative experience62.1% of reviews

~ Based on 87 written reviews from the US App Store.

What users say about Snap Pro Camera

Is Snap Pro Camera Safe?

Snap Pro Camera: Manual DSLR appears safe based on user ratings. AppsHunter Safety Score for Snap Pro Camera is 94/100.

This assessment is based on 5,301 user ratings, with an App Store average of 4.7/5.

Safety Analysis

91.5% of ratings point to a safe experience
3.1% of ratings suggest some concerns
5.4% of ratings point to a risky experience

~ Based on 5,301 App Store ratings for Snap Pro Camera.

Is Snap Pro Camera Legit?

Snap Pro Camera: Manual DSLR appears to be a legitimate app. AppsHunter Legitimacy Score for Snap Pro Camera is 95/100.

Based on 95 of 100 points across 7 verification signals from App Store and developer data.

Top reviews

Good

Lovely bro

Hidden Agenda

They’re not telling you but, if you pay for the app, then try to use the pro features there’s is required subscription. Seems a bit dishonest and poor way of doing business. I would say it even qualifies as a scam. You can do the one time payment but if you go to use let’s say crowd removal your met with a subscription window. And none of this is disclosed either that I can find. I also bought the Miops spark which is suppose give me free access to app. Also doesn’t disclose how much of the app I can use. Very underhanded business tactics. Snap pro for me falls into the category of scammers.
Show more

Response from developer

Thank you for your feedback. We’d like to clarify one important point: once you purchase Snap Pro or subscribe, all Pro camera features are unlocked. There is no second subscription required to use them. The only exception is AI-powered features, which use advanced cloud AI models and require credits due to the processing costs. These are separate from the Pro camera features. If you're seeing a subscription prompt after already purchasing Pro, or if your Spark purchase isn't unlocking the expected features, please contact us through Settings → Report an Issue. We'll be happy to review your account and resolve the issue as quickly as possible.

Do not get

Very disappointed in this app. Wanted to try and almost immediately I am billed for it. I requested a refund and was denied twice. Not happy at all.

Response from developer

We're sorry to hear about your experience. Refunds and billing are handled entirely by Apple, so unfortunately we don't have the ability to approve or deny refund requests or issue refunds ourselves. If you have any questions about your purchase or experience with Snap Pro, please contact us through Settings → Report an Issue in the app—we'll be happy to help with anything we can on our side.

Snap Pro yearly subscription

I went to take a photo after signing up for the year. And you couldn’t even take a photo as there was a lock tried restore app nothing Just a white pulsating button.

Response from developer

Thanks for your feedback, and we're sorry for the frustration. The white pulsating shutter button is not expected behavior. We've seen this issue affect a small number of users, and we're actively investigating it. Please contact us via **Settings → Report an Issue** in the app and include your device model, iOS version, and, if possible, a short screen recording showing the issue. This will help us identify and resolve it quickly. We appreciate your patience and would love the opportunity to help get Snap Pro working properly for you.

Another cash grab

Yet another payment app, no thank you.

Just started Using this

It’s neat learning and working this app as I take pics with my Iphone16 MaxPro. Looking forward to using and growing

Widget auf Sperrbildschirm funktioniert nicht

Ich möchte die Kamera direkt aus dem Sperrbildschirm öffnen. Leider wird die App beim Tippen nicht geöffnet. Man gelangt nur auf den Startbildschirm. Schade

Edit:
Update kam schnell, Widget funktioniert nun. Allerdings stürzt die App jetzt ab wenn ich den nervigen Werbebanner schließen möchte. App nun total unbrauchbar. Und bezahlen ohne Testzeitraum mache ich nicht. Daher wird die App jetzt gelöscht. Nur noch 1 Stern wert.
Show more

Response from developer

Vielen Dank für den Hinweis! Das Problem mit dem Lock-Screen-Widget war tatsächlich ein Bug. Wir haben die Ursache gefunden und bereits behoben. Das Fix wird mit dem nächsten Update veröffentlicht, das voraussichtlich in den nächsten 1–2 Tagen im App Store verfügbar sein wird. Danke für deine Geduld und dein Feedback!

Super App

Macht richtig Spaß!!!

Good

Thank u

No trial option you have to spend spend spend to even see if this app works

Don’t bother. There is no free trial or free tier option at all. To take photos you have to pay either weekly, monthly, or yearly.

If I cannot try it out for a week or two before paying money that I’ll never see again if the app is garbage, then it’s an instant delete.

Had it on my phone five minutes, couldn’t try it out at all, so instant delete.
Show more

Great Professional Photographer App!

Yes.

So Simple

Love this app.. new to editing and making content… thus couldn’t be easier!!

Not easy & makes a disorganized mess of pictures

No wonder this app does not give you a three day free trial. Likely you would keep it.

I use an iPad for all of my Ebay photography and so need to hold my iPad one-handed. This app does not allow me to do that without locking my rotation screen. This thing causes all of my photos to be turned sideways.

I wrote to their customer service department and three days later still have not heard back from them. I can find no work around for this.

And now when I go in and look at my saved photos, not only are they all sideways but they are also completely out of order. This is completely unacceptable as I cannot work with the photos in this condition in any reasonable manner.

I am really irritated that I trusted the ratings on this app and paid $30 for the year fully expecting a workable camera that would improve my photos.
Show more

Response from developer

Hi there, Thanks for sharing your feedback — we’re sorry to hear about your experience. We couldn’t find any support request from this account in our system. If you reach out to us directly via Settings → Report an Issue inside the app, we’d be more than happy to help and look into the rotation and photo order issues you mentioned. Screen rotation and gallery ordering can usually be resolved with a few settings adjustments, and we’d like the chance to assist you properly. We’re always working to improve the app, and your feedback is important to us. Best regards, Snap Pro Team

Test

Würde ja eventuell Livetime kaufen aber nicht ohne kostenlos testen

.

Not like the ad at all. 👎🏾

Response from developer

Thanks for the feedback. Ads are meant to give a quick idea of what Snap Pro offers, but the real experience is best seen inside the app itself. If you have any specific feedback or something didn’t meet your expectations, we’d be happy to listen and improve.

Review

App ask me to write review before I start using

missed the sunset

the coward who made this is so scared of not gouging consumers they let you take a photo but will charge you $10 to keep it. Someone should pull a luigi on the creator’s family.

Not free

Asking revive before you download it and it’s not free after you what to use it

Too expensive

I downloaded this app and waded through the intro screens to get to what the developers were actually going to try to charge me. Interestingly, they even asked me to rate them before I saw the price, which was exorbitant. There are lots of great camera apps and filter apps that don’t try to gouge you for $80.
Show more

Response from developer

Thank you for sharing your feedback. We understand that pricing can feel high, and we truly appreciate you taking the time to explain your concerns. Snap Pro Camera uses advanced, professional-grade camera features and continuous development to support serious photo and video creation. You can explore many features for free, and we’re actively improving the onboarding experience so users can better evaluate the app before making any purchase decisions. Your feedback helps us improve, and we’ll continue working to make the experience clearer and more transparent. Thanks again for giving Snap Pro Camera a try.

Only 12 MP option

Is there a way to set it to use all 48MP of the sensor? It seems to be locked to 12

Response from developer

Thanks for your question. On supported iPhone models, 48MP capture depends on specific system conditions (such as format, mode, and Apple’s camera APIs). If you’re seeing only the 12MP option, we’d like to check your exact setup. Please use Report an Issue from inside the app and include your device model and current camera settings so we can review it in detail and help you further.