Vessel Reviews: Is It Legit?

Customer Experience

Positive experience47.1% of reviews
Neutral5.9% of reviews
Negative experience47.1% of reviews

~ Based on 17 written reviews from the US App Store.

Is Vessel Safe?

Vessel: Bible Study & Notes appears mostly safe based on user ratings. AppsHunter Safety Score for Vessel is 83/100.

This assessment is based on 54 user ratings, with an App Store average of 4.4/5.

Safety Analysis

85.2% of ratings point to a safe experience
1.9% of ratings suggest some concerns
13.0% of ratings point to a risky experience

~ Based on 54 App Store ratings for Vessel.

Is Vessel Legit?

Vessel: Bible Study & Notes appears legitimate, with a few gaps. AppsHunter Legitimacy Score for Vessel is 63/100.

Based on 63 of 100 points across 7 verification signals from App Store and developer data.

Top reviews

Vessel is a great Bible Study

It helps me understand more clearly

Love this App!

Really helps me go deeper in my Bible studies!

Truth

Wonderful

Truth unedited

Al

Versions and translations

I would like to see multiple translations. Currently only provides 3 translations. I recorded a sermon and when it came down to transcribing it failed. I like the app and use it for studies with my kids.

Response from developer

Hi! Thanks for the thoughtful feedback — we’re glad you’re enjoying Vessel and using it for Bible study with your kids. We’ve already fixed an issue that was causing some sermon transcriptions to fail. If you’re still experiencing problems, please reach out to us at support@vesselapp.ai so our team can investigate. As for Bible translations, we’d love to offer more. Most modern translations are copyrighted, so we need to obtain licenses before we can include them in the app. We’re actively working on this, but the licensing process can take some time. Blessings, The Vessel Team

Jesus is lord

Good deed

Failed to transcribe

I want to like this app but I’ve received too many failed attempts. I was wondering if there was a sermon limit but all are under 20-30 minutes. Ive only had 1 out of 4 to transcribe and it really didn’t summarize the way I imagined. Before I cancel, technical support please advise the bug fixes for this app. Not satisfied at all
Show more

Response from developer

Hi! We’re sorry you’ve had such a frustrating experience. Sermons of 20–30 minutes should normally process without an issue, so repeated transcription failures aren’t expected. Please email us at support@vesselapp.ai with the sermon links or files that failed. Our support team can investigate what happened and help troubleshoot it. If possible, please also share an example of a summary that didn’t meet your expectations — that feedback will help us improve the results. Blessings, The Vessel Team

It don’t work and it’s a scam

The 3 day trial took a year out of my account

Response from developer

Hi! We’re sorry for the confusion. The 3-day free trial does not convert into an annual subscription — after the trial, it renews at $9.99 per week unless canceled beforehand. If you were charged for a yearly subscription, that would have been a separate subscription option rather than the trial offer. If you believe you were charged incorrectly, please reach out to our support team at support@vesselapp.ai and we’ll help you check the subscription and guide you through the refund request process with Apple. Blessings, The Vessel Team

Vessel : Bible study& Notes

Just started this app a few days ago and so far I’m loving it .

To dear

Way too expensive

Response from developer

Hi! We understand that the price may not work for everyone. We’re continuously improving the app and adding more value to the subscription. Thanks for sharing your feedback — it helps us understand where we need to do better. Blessings, The Vessel Team

Bible

Greatest

Overly expensive

I wanted to love this app but it’s too expensive there’s not even an option for smaller weekly payments it’s just a large sum of money that I myself personally haven’t got right now! There’s other Bible apps out there that are free or charge ALOT less than this one!!! Loved the feature on it where the app breaks down a verse and helps you to better understand but that’s about it! Way overpriced so once my free trial ends il be deleting it! 👎
Show more

Response from developer

Hi! Thanks for giving Vessel a try and for sharing this feedback. We’re glad the verse breakdown feature was helpful. We understand that the current pricing may not work for everyone, especially if you prefer smaller recurring payments. We’re actively evaluating our subscription options, and feedback like this is useful as we consider more flexible plans in the future. Blessings, The Vessel Team

Bible study & noted

Great app quick understanding in the word of god

Scam Scam Scam

They say they will give you a 3 day trial and if you sign on you can’t cancel they try to take your money for a yearly subscription. Apple refuses to help me unless I paid it.

Response from developer

Hi! We’re sorry for the confusion. The 3-day trial can be canceled at any time through your Apple ID subscription settings before it ends to avoid being charged. Subscriptions and payments are managed directly by Apple, so we’re unable to charge you outside of the App Store or control Apple’s refund decisions. If you’re having trouble canceling, please contact us through the app and we’ll help you find the right steps. Blessings, The Vessel Team

I want a refund

This app promised me a 3 day free trial and took my money immediately. This app is a scam.

Response from developer

Hi! We’re sorry for the confusion. If you were charged immediately, it usually means either the free trial had already been used previously on your Apple ID, or a subscription option without a trial was selected. Apple manages all App Store purchases and refunds, so refund requests need to be submitted directly through Apple. If you need help submitting a refund request, please reach out to our support team at support@vesselapp.ai — we’ll be happy to guide you through the process. Blessings, The Vessel Team

Disappointed

Was not what I needed and they would not cancel my subscription. I call apple and they refused to cancel my subscription.

Response from developer

Hi! We’re sorry the app wasn’t what you were looking for. Subscriptions made through the App Store are managed by Apple, so we’re unable to cancel them directly from our side. You can cancel anytime in your Apple ID subscription settings. If you’re having trouble with the cancellation process, please reach out to our support team at support@vesselapp.ai and we’ll help guide you through the steps. Blessings, The Vessel Team

Not worth it

You have to have a subscription to move forward won’t let you have a free plan so you can’t continue unless you set up the free trial

Response from developer

Hi! Thanks for the feedback. Vessel is currently a subscription-based app, so there isn’t a free plan available after onboarding. We do offer a free trial so you can explore the app before deciding whether the subscription is right for you. We understand that this model won’t work for everyone, and we’re constantly looking for ways to improve the experience, including how we structure access and subscriptions. Thanks for giving Vessel a try. Blessings, The Vessel Team