Traya: Hair Loss Solutions

Traya: Hair Loss Solutions

by Traya Health

342 ratings
56 reviews
Free
With Ads

Details

Released
April 6, 2023
Updated
October 13, 2026

Features

Traya: Hair Loss Solutions screenshot #1 for iPhone
Traya: Hair Loss Solutions screenshot #2 for iPhone
Traya: Hair Loss Solutions screenshot #3 for iPhone
Traya: Hair Loss Solutions screenshot #4 for iPhone
Traya: Hair Loss Solutions screenshot #5 for iPhone
Traya: Hair Loss Solutions screenshot #6 for iPhone
Traya: Hair Loss Solutions screenshot #7 for iPhone
iphone
ipad
🖼️Get Icon
Icons↘︎

About

This app offers a personalized approach to hair loss treatment by addressing its root causes. It connects users with doctors who prescribe plans with trusted ingredients, aiming to deliver visible results.

✓Holistic hair loss approach
✓Personalized treatment plans
✓Doctor-prescribed solutions
✓Trusted ingredients
✓Root cause targeting
Show original description

What's New in Traya

1.56

October 13, 2026

- Improved logging experience - Use and track your kit usage regularly to earn daily rewards. - New feedback experience to keep us updated about your progress. - Enhanced hair test report and test experience - See how much is left and deep dive into your root causes and their solutions. - Visiting a Traya Center? Book your scalp test right from the app. We made improvements, polished the design and fixed bugs to make your app experience better.

More

User reviews

My Hair Fall Journey with Traya

I was really struggling with hair fall and had tried a few other treatments before, but unfortunately, they didn’t work much for me. Then a friend recommended Traya, so I decided to give it a try.

I filled in all the details about my hair condition on Traya, and based on my concerns, they recommended a personalised treatment kit. What I really liked was that they don’t just send you the kit and leave you on your own. They regularly schedule calls to check how your hair is responding, ask about your progress, and guide you on how to use each product properly.

The treatment worked really well for me, and I was happy with the results. I also found their supplements and other products comfortable to use without experiencing any issues.

Overall, my experience with Traya has been really positive. If you’re struggling with hair fall and don’t know where to start, I’d definitely recommend giving Traya a try. You can trust them with your hair journey and give your hair a chance to feel healthy and confident again.
Show more

Response from developer

Thank you for sharing such a detailed and heartfelt experience! We’re glad to know Traya’s personalised treatment and regular Hair Coach guidance supported you throughout your journey and that you’re happy with the results. It’s wonderful to hear you found the products and supplements comfortable to use. We truly appreciate your trust and recommendation. Wishing you continued progress and healthier-looking hair!

⭐ 1 Star – Congratulations Traya, You’ve Mastered the Art of Taking Money and Forgetting About the C

Absolutely pathetic experience with Traya. I placed an order, paid my hard-earned money, and then—surprise!—Traya decided to cancel my order themselves. Fine, mistakes happen. But apparently, refunding the customer’s money is a much bigger challenge.

The order was cancelled from their end, yet somehow my money has also disappeared into a mysterious black hole. I have contacted customer support repeatedly and followed up multiple times, but getting my refund feels like applying for a government job—endless waiting, no clear answer, and absolutely no accountability!

What’s especially impressive is how quickly they can take your money, but how incredibly slow they become when it’s time to return it. Maybe Traya’s real treatment plan isn’t for hair—it’s for testing the customer’s patience and tolerance.

Dear Traya, my money is not a donation. I worked for it. If YOU cancel an order, YOU have the responsibility to return the customer’s money promptly. Customers should not have to beg repeatedly for a refund for an order that THEY DID NOT CANCEL.

⚠️ To anyone considering ordering from Traya: Please think very carefully before handing over your hard-earned money. Based on my experience, you may get an order cancelled by the company and then have to spend your valuable time chasing them for your own money.

Traya, if you can cancel my order without asking me, you should be equally capable of refunding my money without me having to chase you repeatedly.

Extremely disappointing. Extremely frustrating. And most importantly, a complete loss of trust.

My honest rating: 0/5 if that were possible.
Show more

Response from developer

We’re truly sorry for the inconvenience caused by the order cancellation and delay in receiving your refund. We understand how frustrating this must be. Please share your registered details at customercare@traya.health so our team can review the issue and assist you with the refund.

Issue address after feedback

I initially had a disappointing experience with Traya’s customer service due to receiving an excessive number of calls despite already having a consultation scheduled. I had raised this concern in my earlier review.

However, after posting my feedback, the Traya team reached out, listened to my concerns, and made efforts to address the issue. They acknowledged my feedback and offered a one-month pack as a goodwill gesture.

While I still believe their communication approach and frequency of calls need improvement, I appreciate the prompt response and effort made by their team to resolve my concern. Hopefully, this feedback helps improve the experience for other customers as well.
Show more

Response from developer

Thank you for updating your review and sharing such detailed feedback. We’re glad to know our team reached out, listened to your concerns, and worked towards resolving the issue. We truly appreciate your understanding and also value your feedback regarding communication and call frequency. We’ll work towards making the experience smoother for our customers.

10/10 suggested

I’ve had a really positive experience with Traya. I had tried so many different things for my hair fall before, but nothing seemed to work consistently. What I like about Traya is that the treatment feels personalized instead of being a one-size-fits-all solution. The app also makes the whole journey much easier to follow—from keeping track of the treatment to getting guidance whenever needed. The hair coaches have been especially helpful and supportive throughout. After struggling with hair fall for so long, it feels great to finally see a difference. Definitely recommend giving Traya a try!
Show more

Response from developer

Thank you for your wonderful 5-star review! We're thrilled to hear about your positive experience with Traya and that our personalized approach, app, and supportive Hair Coaches have made your journey easier. It's especially rewarding to know you're seeing a difference after struggling with hair fall for so long. Thank you for trusting Traya and recommending us! We look forward to supporting you further on your hair care journey.

Not working

⭐ 1/5 – Extremely Disappointed with Traya

My experience with Traya has been extremely disappointing. I started their treatment with the expectation that I would receive proper guidance and a genuine, patient-focused approach, but unfortunately, I did not feel that way.

I personally experienced [mention your actual side effects, e.g. increased hair fall, scalp irritation, dryness, itching, etc.] after using the products. What disappointed me even more was the way my concerns were handled. Instead of feeling that my health and treatment outcome were the priority, I felt that there was a greater emphasis on continuing the paid treatment and selling products.

For me, treatment should be about understanding the patient’s condition, monitoring progress, addressing side effects and modifying the treatment when necessary—not simply continuing a subscription or pushing more products.

I would strongly recommend that anyone considering Traya do proper research, consult an independent qualified dermatologist, and carefully evaluate the treatment before spending money.

Based on my personal experience, I am not satisfied with the treatment, the response to my concerns, or the overall value for money. I expected healthcare and proper treatment guidance; instead, I felt like a paying customer first and a patient second.

Very disappointing experience. I would not personally recommend it based on my experience.
Show more

Response from developer

We’re truly sorry that your experience did not meet your expectations. We understand your concerns regarding side effects, treatment guidance, and how your concerns were handled. Your feedback is important to us, and we’d like to review your experience carefully. Please share your registered details at customercare@traya.health so we can assist you better.

Developer apps

FAQ

What does Traya: Hair Loss Solutions do?

Traya offers a holistic approach to hair loss by identifying and targeting its root causes. It provides personalized treatment plans that are prescribed by doctors and utilize trusted ingredients.

How does the app personalize hair loss treatment?

The app connects users with doctors who create individualized plans based on the root causes of their hair loss. These plans are designed to deliver desired results through a tailored regimen.

Is Traya: Hair Loss Solutions free to use?

Based on the provided information, the app is ad-supported. While the app itself may be free to download and use, the personalized treatment plans and prescribed ingredients will likely incur costs.

Who is this app for?

This app is designed for individuals experiencing hair loss who are looking for a comprehensive and personalized treatment solution. It is particularly suited for those who prefer a doctor-guided approach.