Vetcalculators Reviews: Is It Legit?

Customer Experience

Positive experience43.2% of reviews
Neutral2.3% of reviews
Negative experience54.5% of reviews

~ Based on 44 written reviews from the US App Store.

What users say about Vetcalculators

Is Vetcalculators Safe?

Vetcalculators appears safe based on user ratings. AppsHunter Safety Score for Vetcalculators is 93/100.

This assessment is based on 615 user ratings, with an App Store average of 4.7/5.

Safety Analysis

93.8% of ratings point to a safe experience
1.5% of ratings suggest some concerns
4.7% of ratings point to a risky experience

~ Based on 615 App Store ratings for Vetcalculators.

Is Vetcalculators Legit?

Vetcalculators appears to be a legitimate app. AppsHunter Legitimacy Score for Vetcalculators is 95/100.

Based on 95 of 100 points across 7 verification signals from App Store and developer data.

Top reviews

Not even good

Forced me to pay for monthly after updating. The app is helpful I use it like 1-2 times per month. Not enough to force a subscription on users. Will just go back to using a spreadsheet like everyone else. Would have been happy to pay a 1 time fee but everyone wants to force you into subscriptions for minimal value apps
Show more

Pay to win

This was the best app in its time, back when it was a one time purchase. Now ever since the transition to subscription it constantly crashes, it locks you out. Can’t use on multiple devices because it says you have to pay. I bought the app for $12 and the first months they honored me and I could use the app without the subscription and nowadays not even that. I have to constantly write to support to let me access again the app
Show more

Response from developer

Hi, we would like to fix this. As we don't have your email address, can you please write to us at support@lifelearn.com so that we can help you better. We look forward to your email.

Can’t use it unless you pay $4 a month

Ended up deleting this app because what do you mean you placed it behind a pay wall now?! This app was so helpful and now completely useless.

Valuable recommended

The app saves significant time, reduces calculation errors, and improves workflow in a busy clinic setting. It also enhances communication within the team because everyone can quickly verify doses and calculations accurately.
Overall, this is a reliable, practical, and highly recommended app for veterinarians and veterinary nurses. It is a powerful support tool for emergency cases, anesthesia management, and daily clinical use
Show more

Asking for money now

This was a great app for years until they started wanting to charge for it. Delete.

Suddenly charging monthly

Bought this app a while ago, now it is charging a monthly fee…

Обман

Купил постоянную подписку несколько лет назад, а теперь с меня требуют ежемесячную оплату.

WISH I COUDO GIVE ZERO STARS - NO SUBSCRIPTION

This is such a terrible idea. I use this at daily in the clinic now all of a sudden it’s completely blocked me out. Would’ve been at least OK if people who bought it for $15 several years ago were grandfathered in but no now we have to pay this stupid subscription.

GET RID OF THE SUBSCRIPTION MODEL or I will never use this app again nor will I recommend to my colleagues
Show more

Response from developer

We sincerely apologize for the frustration this caused. An error impacted access for some customers who purchased through the original one-time purchase model. We’re happy to restore access for you - please reach out to us at support@lifelearn.com with your purchase details so we can take care of this right away.

So disappointed

I bought this app many years ago for about $15 and I’ve used it DAILY. Now all of a sudden I have to pay $4 a month to use the same app I’ve already paid for?!?!?! Terrible change. Lost my business!

Just another payment plan

Used to be around 11$ but now we get a monthly subscription yay

Nothing Works Unless You Pay

Why would I pay a monthly subscription fee when I can access this information free on the web. Love the idea of an app but should be a one time fee and whatever is free on the web should also be free in the app.

Response from developer

Hello, we apologize for the inconvenience caused by the transition to a subscription-based model. Please reach out to our support team at support@lifelearn.com with your purchase details, and we will assist you in providing access to the App. Thank you for your understanding.

Not Working

This app doesn’t work at all. I open it and I can’t even click on the options. Kinda lame that you have to pay to use it, not everyone wants to add an additional $4/mo. The whole 1 month free trial thing is unnecessary. Like stop being greedy and let people use it for free. But yeah I guess I downloaded this before and it wouldn’t let me do anything without paying and I’m not surprised it’s like this again. Not worth it if you don’t have the money.
Show more

Response from developer

Hello, we apologize for the inconvenience caused by the transition to a subscription-based model. Please reach out to our support team at support@lifelearn.com with your purchase details, and we will assist you in providing access to the App. Thank you for your understanding.

pago

había cancelado la suscripción y se me volvió a cobrar :(

Amazing App!

Saved a lot of time for me, amazing app 😇

Sometimes works

This app is genuinely good when it actually works . Half of the time it closes right as I’m opening it.

Not helpful for my field

Figures they just have dogs and cats as species here, because that's the only kind of animals that ever need medications, right?
You can choose from the patient weight being in lbs or kgs.
What about grams??
I know it can be figured out but then I'm not going to waste my money on a subscription for a calculator that is supposed to be saving me time. Worthless for my field.
Show more

Response from developer

Thank you for your feedback. We apologize for any inconvenience. We understand your concern and appreciate the suggestion regarding additional animal categories and units for medication calculations. Please reach out to our support team at support@lifelearn.com, and we’d be happy to explore how we can better serve your field-specific needs. We value your input as we continue improving our app.

App completely locked down UNLESS you subscribe

Wish I had the option to use literally anything in the app to try it but I can’t unless I subscribe and pay the monthly fee. As a student, this is not something I can afford. Really frustrating as this looks like a great resource! Maybe one day I’ll be able to be able to pay the fee to try this. I know there’s a “one month free trial” but there should be a student option for those of us that can’t afford this monthly expense!
Show more

Response from developer

Thank you for sharing your thoughts. We apologize for the frustration. While we do offer a one-month free trial, we understand that the cost may still be a challenge for students. We’re constantly evaluating ways to make our app more accessible. Please feel free to contact us at support@lifelearn.com if you have any further suggestions or questions.

Never works

Anytime I open the app I am unable to click on anything no matter how many times I restart the app

Response from developer

Hello, we apologize for the inconvenience caused to you. Please reach out to our support team at support@lifelearn.com, and we will assist you in providing access to the App. Thank you for your understanding.

Works periodically

Love this app however the last month or two it’s very hit and miss with it opening and actually being functional I’ve updated, reloaded it to make sure I have the most recent version but hasn’t made a difference

Response from developer

Hello, we apologize for the inconvenience caused to you. Please reach out to our support team at support@lifelearn.com, and we will assist you in providing access to the App. Thank you for your understanding.

Freezes, poor technical support

Occasionally it works, but often it freezes and turns off. Technical support was zero help.