Glassboxx Reviews: Is It Legit?

Glassboxx
Glassboxx
Glassboxx Limited

Customer Experience

Positive experience27.8% of reviews
Neutral4.1% of reviews
Negative experience68.0% of reviews

~ Based on 97 written reviews from the US App Store.

What users say about Glassboxx

Is Glassboxx Safe?

Glassboxx has mixed safety signals based on user ratings. AppsHunter Safety Score for Glassboxx is 64/100.

This assessment is based on 74 user ratings, with an App Store average of 3.1/5.

Safety Analysis

51.4% of ratings point to a safe experience
4.1% of ratings suggest some concerns
44.6% of ratings point to a risky experience

~ Based on 74 App Store ratings for Glassboxx.

Is Glassboxx Legit?

Glassboxx appears to be a legitimate app. AppsHunter Legitimacy Score for Glassboxx is 90/100.

Based on 90 of 100 points across 7 verification signals from App Store and developer data.

Top reviews

Won't let me log in

I bought an ebook version of a publication which has to be read on Glassboxx. Almost two days later and Glassboxx doesn't let me log in: it tells me my email address isn't recognised. A websearch shows there seem to be quite a lot of other people having problems, and that this has been going on for some time. It looks like there are systemic failings.
Show more

Response from developer

We are so sorry to hear this Michael, and our Customer Service team will be very happy to help you. Please email us at help@glassboxx.com with your order number and device details.

Audio

Great app but audio will only start at the beginning each time selected not at where you are.

Response from developer

Thanks for your review; we are happy to hear you're enjoying the app. Please reach out to our Customer Service team at help@glassboxx.com with your order number, and they will be able to help.

Change text size always reverts back to large text

It’s been six months since this issue started and was reported, every time I open the app, even if I move to a different app for a second, I have to change the text size again. You then lose your place on the document as the text moves you forward a number of pages.

Response from developer

We are very sorry to hear this; please reach out to our Customer Service team at help@glassboxx.com and they will investigate this for you. Please include your order number and device details. We apologise for any inconvenience this may have caused.

Reed

It is possible to read

Bad app

App does not work!!

Response from developer

We are so sorry to hear this, and our Customer Service team will be able to help. Please email them at help@glassboxx.com, and please include the email address used to place the order and your order number.

Terrible

Where’s the scroll option? I don’t want to see two columns per page, the only way to stop this is by increasing the font to a size you can see from the moon.

Two simple options to make it better for the end user.

Response from developer

Our Customer Service team will be very happy to help you with this. Please email them at help@glassboxx.com and include your device details and order number.

seriously frustrating

the app is unuseable so far— i’m stuck with an error message saying my email address is not recognized, and not able to get to the book i just purchased. i’ve checked that the email address i’m entering matches the email address in the app store. Would like to suggest to developers that opening the app from the app store be its own verification step.
Show more

Response from developer

We are sorry to hear this, and our Customer Service team will be happy to resolve this for you. Please email them at help@glassboxx.com, and please include the email address you used to place the order and your order number.

Bad service

I had no choice but to download this app after purchasing 3 ebooks. Downloaded the app, went through the verification process and 48 hours the books are still not available in the app. I’ve emailed customer services and not had any response. So much for instant download!

Response from developer

We are so sorry to hear this; please email help@glassboxx.com with your order number, and the email address you used for your order. The Customer Service team will be happy to help you.

This app sucks

Don't buy anything from anyone who supports this app. Horrific experience. Cant even turn my phone screen sideways to read. No audio option for PDF. Cant print it. Can't export it anywhere. I wish I could give it zero stars. Or negative five stars.

Worst book app I’ve seen

Purchased an audiobook and was forced to use this app. I can understand the logic from the provider as it can successfully gatekeep the content. App has a poor UX. The code needed to login takes around 2 mins of the 5 mins they allow. Then when you finally gain entry the purchased audiobook will not download and you have to email customer support. Follow their directions exactly and it still does not work.
Show more

Ridiculous app

Table of contents doesn’t respond to touch. No option to download. And of course, riddled with DRM. Based on other reviews, isn’t likely that developer will ever respond or fix. Sad.

Terrible app

I’d love nothing better than to support an alternative to Amazon. But Glassboxx isn’t it. I’ve bought a book but can’t access it and have received no explanation from tech support or information as to when the issue might be resolved. The Help section is ridiculously basic. Now I can’t even log in because the app is telling me my verification code isn’t valid. Help just tells me to enter my verification code to log in!
Show more

Don’t work

Despite many mails exchanges, still don’t work !
The costumer service is totally useless and incompetent

Unusable

The app says my book is downloaded but won’t let me read it. Been like this for a month after working fine before albeit with all the issues with font size mentioned in other reviews. Now totally frozen and unusable.

Response from developer

Thank you so much for taking the time to leave a review. If you could please reach out to our customer service team at help@glassboxx.com, we would very much like to help you with the issue you have been experiencing. We apologise for the inconvenience caused by this.

worst app ever

i couldnt even login and it keeps saying invalid email your app is so ahhhh😭😭😭😭

Awful app to read a book

The app is awful. When you select a book to read there is no way to go back and select another book. You have to close the app and start again. When readinng a book you can’t zoom in, use bookmarks or easily navigate the book. You have to start at page one and just keep swiping. Truly awful.

Response from developer

Hi, thank you so much for your feedback. Once you have opened an eBook, there is a back arrow in the toolbar which will take you back to the 'My Books' page so that you can select a different book. Please could you contact the customer service team at help@glassboxx.com with the details of your device? They will be happy to assist you with this.

Just not working

You buy an ebook for real money, but you’re just not able to read it with this app. It doesn’t even open my ebook. Just disappointing. I haven’t read the app‘s reviews before the purchase - big mistake

Not impressed

Have not been able to log in to retrieve my ebook and have received zero help. I’ve contacted both the seller of the book and Glassboxx and have been told they will get back to me. The system does not have a specific spot to create an account and instead says all you need to do is type in your email from the website you purchased your book and follow instructions.. yet Glassboxx does not recognize my email and no one has gotten back to me. A total waist of money on the book and a total waist of time with this app.
Show more

Response from developer

We are very sorry to hear about this and we understand your frustration. To help us resolve this, please contact our dedicated support team directly at help@glassboxx.com with your purchase email and order number. We are committed to assisting you quickly. Thank you for your feedback.

Worst App update ever

I bought this app last year and it did everything it needed to. Then they released an update which is utterly awful. It used to be easy to adjust the font, now it’s buried in a fiddly menu that you have to guess the size you’ve adjusted it to. I set the screen colour how I want it to then it constantly changes back by itself. I’ve complained to the support. Nothings changed. Every brother that uses this app is facing the same issues. Just roll it back to the previous version!!!! How is it possible to ruin an app this badly?! Madness.
Show more

Response from developer

To access your eBook offline you will first need to make sure the eBook is downloaded in the app- simply open the eBook in the Glassboxx app on your device. After this, if you would like to access your eBook offline in the future, log in to the app while connected to the internet and then you can switch your device to aeroplane mode or to an offline setting while still remaining able to access the eBook.

Appalling

I am really fed up with this app. I thought that it could not get any worse, but I was wrong. At least before the latest update it was possible to increase the size of the print and turn the phone onto its side so that you could get the whole page on the screen. Now, I either have to get a magnifying glass or keep moving the screen from side to side after increasing the font size. Also when I opened up the app it took me back to the start of the book and I had to go through over 60 pages to get back to where I was. Basically not happy and seriously contemplating moving back to hard copy having used my phone for my BRF Bible reading notes for several years without any problems until it was switched to this app, which is causing me considerable irritation
Show more

Response from developer

I am so sorry for the frustration caused. The new app version does have many exciting features available! Please do reach out to our customer service team at help@glassboxx.com as they would be very happy to provide you with further information regarding this.