broken device
Response from developer
Hello noelita4444, We’re truly sorry you’ve had to deal with this, especially after taking the time to contact our team and submit an Incident Report. We understand how upsetting it must be to experience ongoing device concerns and feel that your concerns weren’t fully heard. This is not the experience we aim for. Please call us at 800-831-3299 and request that your case be escalated so our team can review the device behavior and reported violations more closely and help determine the next steps.
Worst
Worse company EVER
Response from developer
Hi L0llexii, We understand how frustrating device and cost concerns can be, and we’re sorry to hear about your experience. Our goal is to provide reliable service and clear support throughout your program. If you have specific questions about the charges or refund decision on your account, please contact our Customer Care team at 800-831-3299 so we can discuss your concerns further. We're here to help!
If you have too, find another company.
Response from developer
Hi Serene, we’re sorry to hear how frustrating and costly this experience has been. We’d appreciate the opportunity to better understand the circumstances surrounding the repeated service visits and towing concerns. Please call us at 800-831-3299 and request that your case be escalated so our team can review your service history and account details and assist with next steps. Sincerely, The Smart Start Team
Does not let me test
SCAMMMMMM
Absolute scammers
This Company is Terrible
Worst customer service
Got this installed and no one told me how to use it in terms of if you let it idle and don't blow into it. It counts as a strike. And if you get five strikes you get locked out and then you have to pay for the code and it's only good for six hours.. When you call it takes about an hour to get someone on the phone.
When you search Google for location, locations half of the SmartStart locations are not even open. They charge you around $130 just to calibrate every month. It's absolutely ridiculous and then you have to blow into it every 30 to 45 minutes while you're driving.. I'm pretty healthy and when I blow into it sometimes I feel like passing out because you have to buzz your lips while you're blowing into the device.
I guarantee you the old CEO of this company knew somebody in Texas department of transportation or whatever state and they get cut of the profits. What a scam.
Unprofessional customer feedback
Completely unreliable
Response from developer
Hi Cbjfacbjf, We're sorry to hear you're having trouble navigating the app. We understand how frustrating that can be. For a more comprehensive walkthrough and help resolving these issues, we recommend reaching out to our Technical Support team—they’ll be happy to guide you step by step and make sure everything is working as it should. Thank you for your feedback, and we’re here to help get this sorted for you! Best regards, The Smart Start Ignition Interlock Team
Bad
Bad Company / Very Unethical
Response from developer
Hello Waxer18, Thank you for providing feedback for one of our service centers. If you could provide more details about the issues you encountered, it would greatly assist us in addressing them and ensuring a better experience for you and other customers in the future. Please feel free to reach out to our customer service team at your convenience. Please call us at 800-880-3394 if we can help in any way. Best regards, The Smart Start Ignition Interlock Team
Horrible Company Stay Away
7 DAYS BEFORE CHRISTMAS
I’m sure the owner is slurping margaritas on a beach along with all the “other affiliates” in the continued fleecing of the poor.
Unreliable
Besides that, I did however One Time let it slip my mind that I had to pay, and the app NEVER NOTIFIED ME OF THE UPCOMING PAYMENT, even though for other months they would notify me within a week of the payment. The app is unreliable. And obviously the monthly fee of 150$ is RIDICULOUSLY unnecessary.
Customer service is terrible, I “missed a test” because I walked away from my car for a few minutes to let it defrost, but I came back in and blew for the machine and PASSED and it still notified me my car would be locked out in 4 days, despite proving it wrong by immediately PASSING THE TEST AND THEN DRIVING. Called multiple times to sort it out and no one has ever answered, on hold for hours at a time even though I called during their regular hours.
Terrible service, unreliable app, and wallet gauging that borders on extortion
