Belong Reviews: Is It Legit?

Belong
Belong
Telstra Corporation Ltd

Customer Experience

Positive experience34.8% of reviews
Neutral5.9% of reviews
Negative experience59.3% of reviews

~ Based on 135 written reviews from the US App Store.

What users say about Belong

Is Belong Safe?

Not enough ratings yet to assess Belong.

Is Belong Legit?

Belong appears to be a legitimate app. AppsHunter Legitimacy Score for Belong is 90/100.

Based on 90 of 100 points across 7 verification signals from App Store and developer data.

Top reviews

Slow and laggy

While being occasionally updated, the app is super laggy and slow in functioning, particularly on iOS27.

I know Apple have really screwed up iOS27, but the Belong app needed work on iOS26

Digital Inequality from iOS upgrades

The decision to only support phones with newer iOSs is disappointing and feels unfair to users who cannot afford to upgrade their devices regularly. Not everyone has the financial ability to purchase the latest phone, so restricting access based on device age can disproportionately exclude lower-income users. While updating technology is understandable, developers should consider supporting older devices for longer so affordability doesn’t become a barrier to accessing the app. Overall, the app risks contributing to the digital divide rather than providing an inclusive experience for all users.
Show more

Response from developer

Hi there, thanks for sharing your feedback with us. We completely understand your concerns. Device compatibility requirements are necessary to ensure the service remains secure, reliable and able to support the latest features and security updates. While we know this can be disappointing for customers with older devices, these requirements help us provide a safe and consistent experience. If you need assistance with your service, please get in touch with us at 1300 235 664 (8am-8pm AEST) and we’ll go from there. - Sweeney

Belong not suitable for I watches

I know Belong uses the Telstra network, so I expected it to work with my Apple Watch Ultra 3. Unfortunately, I’ve been unable to connect my watch to Belong cellular service. My iPhone has normal signal and the eSIM is working, but the Apple Watch setup keeps failing.

It’s very disappointing and frustrating. If Belong uses the Telstra network, there should be better support and clearer information about Apple Watch compatibility.
Show more

Response from developer

Hi there, thanks for reaching out and sharing your feedback with us. We completely understand how frustrating this would be. At this stage, Belong doesn’t support cellular connectivity on smartwatches, including Apple Watch. We'll make sure to pass this feedback on to our teams. -Sweeney

Ap needs work

Very simple app, which is fine because it is my backup phone. I don’t really need it to do very much. However, it doesn’t do one of the basic things you’d really expect from a mobile phone app… DAILY usage.!!!!!
Especially for plans on very limited data.
I need to know which days used heaps/less, and which aps used the data even.. so I can preserve my data!
All you can get is data that’s remaining
Show more

Response from developer

Thanks for your feedback about the app. While daily internet usage is not available, most smartphones do have a data setting which will allow you to see the amount of mobile data you've used each day. -Rhys

My belong wifi won’t work

Uh iv been trying to get into my belong account and it’s asking for an update but then when I clicked on it it goes to the app and that is it so now I can’t pay or see my account what do I do

Response from developer

Hi there, we're sorry you're having trouble accessing your account. Could you please try uninstalling and then reinstalling the Belong app. This can often resolve issues like this. If you're still unable to access your account, please get in touch with us at 1300 235 664 (8am-8pm AEST) and our team will lend you a hand. -Sweeney

Being scammed

Very very disappointed to see that i have 212GB of data they cut off my data bc i didn’t pay for one month. I have the data you shouldn’t be forcing me to pay extra for data I ALREADY HAVE. thats a scam and im left not receiving calls or being able to send messages it’s frustrating because when i joined it was 20$ a month now its 34$ a month in what world is a 14$ price jump justified if theres no improved quality of my data being upgraded. so mad and i want a refund now
Show more

Response from developer

Hi there, we're sorry to hear you're feeling this way. Losing access to your service and your banked data isn't the outcome anyone wants, and we understand it's not ideal. Banked data is linked to an active service, so if your service is suspended, you'll lose access to your banked data. If you're still having issues with your service, please reach out to us at complaints@belong.com.au, and our team will be in touch with you shortly. -Sweeney

Mobile plans

Started with the $10 per month plan for us all and without any consultation Belong put the plan up to $15, then $19, $25. Same plan but now over double the price. Shocking!!!! And when the cost of living is already so high. No consideration for pensioners.

Response from developer

Hi there, it's disappointed to hear we've left you feeling this way. We understand that any price increase is never easy and it's not a decision we take lightly. Changing our price helps us to continue access to what matters like reliable coverage, security, and trustworthy support for your service. We understand these changes may mean the plan is no longer the best fit, and please know you can switch your plan at any time via My Account, the app, or by calling us directly. -Sweeney

Interface and service

The interface is not that good, and also I cant change my recharge date and not much option for quick top up

Response from developer

Hi there, thanks for sharing your feedback. We're sorry to hear you're finding the interface difficult to use and that the recharge options aren't meeting your needs. We'd love the chance to have a closer look. Please reach out to our support team via live chat on our website here: https://www.belong.com.au/support, or by calling us on 1300 235 664 (8am-8pm AEST) and we’ll lend you a hand. -Sweeney

Service

Poor customer service. Was made to download this app to change mobile number ownership. Customer rep told me to change the phone number. Took 20 minutes of him complaining for it not being able to be completed on the app. Poor service more education is needed. When i said i would need a supervisor he magically was competent.
Show more

Response from developer

Hi there, we’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating that would have been. It’s disappointing to hear that you felt unsupported during the interaction. This is not the level of service we aim to provide, and your comments around communication and support will be passed on to the appropriate team. If you need assistance, please get in touch with us at complaints@belong.com.au, and our team will be in touch with you shortly. -Sweeney

Slow

It's pathetic just a slow version of Telstra the price difference isn't worth the frustration caused by slow internet connection just go get Telstra instead and avoid a headache.

Response from developer

Hi there, we’re sorry to hear you’ve had a frustrating experience with the service. We understand how important a reliable connection is. Performance can vary depending on location and network conditions, but we’d like the opportunity to look into this further and see if there’s anything we can do to improve your experience. Please get in touch with us on 1300 235 664 (8am-8pm AEST) and we’ll go from there. -Sweeney

Redesign

This app needs a major redesign, it’s lacking features and the app features aren’t even native to the app it’s using webpages in the app.

Response from developer

Hi there, thanks for the feedback. We’re sorry to hear the app experience isn’t meeting expectations. We appreciate you sharing this and will pass it on to our team. - Sweeney

Missing mobile towers

Love the service and very happy the prices haven’t changed for a while, but I’ve moved and the Telstra tower near me isn’t compatible with my belong sim, leaving me in a pretty big dead spot. Very sad but understand I’m probably the only person using belong on that tower (booligal tower)

Response from developer

Hi there, thanks for sharing this with us. We’re glad to hear you’ve been happy with the service and pricing. We understand it’s disappointing to experience limited coverage. We're keen to follow up and see if there is anything we can do to turn the things around. Please call us on 1300 235 664 (8am-8pm AEDT). - Sweeney

Patchy mobile coverage inner city

I switched from Telstra to Belong to save money bc it’s the same network. While that may be true the experience was completely different. I couldn’t access apps in bondi junction, maps dropped out in Earlwood. Total shambles. I switched back 2 weeks later. Don’t recommend

Response from developer

Hi there, it’s disappointing to hear your experience didn’t meet expectations. We appreciate you sharing this feedback. If you need any assistance, you can reach out to us 1300 235 664 (8am-8pm AEDT) and our team can assist you. - Sweeney

The internet speed has been extremely slow

The internet speed has been extremely slow at night for the past few weeks, almost impossible to connect, so I've decided to quit.

Response from developer

Hi there, we’re sorry to see that you are dealing with slow speeds. We know it's not ideal and we're keen to follow up and provide the assistance you need. Please call us on 1300 235 664 (8am-8pm AEDT) and we’ll go from there. - Sweeney

Good

Every thing is good but
It is hard to end chat or close it just is stuck good but not the best.

Response from developer

Hi there, thanks for the feedback. We’re glad to hear everything’s working well, and we appreciate you letting us know about the chat closing issue, we’ll pass this on to the team. -Sweeney

Top up data limit

“Belong’s pricing is great and the connection is generally reliable, but the 5 GB top-up limit can be frustrating if you use a lot of data.” Wish they have more options but overall it’s a very good provider

Everything just works

Nothing fancy. Everything just works. Love how easy Belong makes it to manage my multiple Mobile and NBN services.

horrible and slow

slow service, just horrible horrible. I think they’re deleting bad reviews

Response from developer

Hi there, we're really sorry to hear you're experiencing slow service, we know connection issues aren't ideal. We're keen to take a look at your connection and see if there's anything we can do to turn things around. Please give us a call on 1300 235 664 (8am-8pm AEST) and we'll take it from there -Leah

Simple to use and no bugs!!

How good to have a simple mobile app - nothing fancy, has what I need when I need it. Even my mum can use it!

Response from developer

Thanks for sharing this with us Adelle, we love to hear it! -Leah

Great App

What a great easy to use app. Love the features available!

Response from developer

Cheers Bella, it's fantastic to hear you're loving our app and its features 💙 -Leah